6 Aralık 2017 Çarşamba

BİNALİ’NİN OĞLU GEMİSİNDE 5 ÇALIŞANI NASIL ÖLDÜRDÜ..!!!

Résultat de recherche d'images pour "binali ve batan gemisi"





BİNALİ’NİN  OĞLU
GEMİSİNDE 5 ÇALIŞANI NASIL ÖLDÜRDÜ..!!!
AKP İKTİDAR OLDUĞU 2002 SENESİNDE, BİNALİ’NİN OĞLU TOMBALAK ERKAN, DEVLETİN FERİBOTUNU KİRLAYARAK BAŞLADI GEMİCİLİK İŞLERİNE.
BİNALİ ULAŞTIRMA BAKANI OLDU VE DEDİ Kİ:
“YÜRÜ YA TOMBALAĞIM… KİM TUTAR SENİ…”
YILLAR YILLARI, GEMİLER GEMİLERİ KOVALADI…
15 SENE SONUNDA BİNALİ’NİN TOMBALAK EVLADI’NIN 38 GEMİSİ OLDU…
DEVLETTEN KİRALADIĞI FERİBOTU DA GERİ VERMEDİ…
ÇANAKKALE BOĞAZINDA DA BİR GEMİSİ BATTI
ŞU ANDA BİR KURUŞ BORCU OLMADIĞI GİBİ…
TL’Sİ DE YOK...
FAKAT BANKALARDA 300 MİLYON DOLARI VAR…
KUMAR MASALARINDA 250 MİLYON DOLAR KAYBETTİĞİ BİLGİSİNE ULAŞTIM…
------
AKP’YE OY VEREN ASGARİ ÜCRETLİ  SORUYORUM:
ELLİ SENE ÇALIŞSAN BİR GEMİ SAHİBİ OLABİLİR MİSİN?…
ERKAN’IN KUMAR MASALARINDA KAYBETTİKLERİ GÜNAHLARININ KEFARETİ KABUL ETSEK…
BANKALARDAKİ 300 MİLYON DOLARI (1 MİLYAR TL) NASIL KAZANDI?
15 SENEDE 38 GEMİYİ NASIL ALDI?
2008’DE BANDIRMA’DA BATAN HAYAT - N İSİMLİ BATAN GEMİYİ DE SAYARSAK 39 EDİYOR.
DEVLETTEN KİRALADIĞI FERİBOTU DA SAYARSAK 40 GEMİ EDİYOR.
GEMİLERİNİN HER BİRİ ORTALAMA 800 BİN DOLAR…
VARIN HESABINI SİZ YAPIN…
BUNLAR AİLE BOYU ............ DİYORUM…
HALA GİDİP OY’UNU, NAMUSUNU HIRSIZLARA TESLİM EDİYORSUN…
ÇOK AYIP EDİYORSUN…
BİLMEYENLER İÇİN ÖNEMLİ NOT:
ERKAN’IN BATAN GEMİSİNDE 5 KİŞİ ÖLDÜ.


GEMİ HURDAYDI. BAKIM YAPILMADAN SEFERE KONDU.
GEMİYLE BİRLİKTE BATAN 63 KAMYON ve ON TANE BOR MADENİ YÜKLÜ TIR VARDI.
ÖLEN KAMYON SÜRÜCÜLERİ: Özer Erdoğan, Necati Kalın, Şevki Gönüllü, Murat Karaca ve Yahya Özoğlu…
BİNALİ’NİN OĞLU  ERKAN, KAMYONLAR VE ÖLEN ŞÖFÖRLER İÇİN TAZMİNAT ÖDEMEDİ.
ÇÜNKÜ BABACIĞI ULAŞTIRMA BAKANIYDI…
GÜÇ ONLARDI…
ÖLEN ÖLDÜĞÜYLE KALDI…
4 kişinin hala kayıp olduğu korkunç faciaya ihmaller zincirinin neden olduğu iddia ediliyor. İşte uzmanlar ve görgü tanıklarına göre Ro-Ro"yu batıran 5 ihmal"¦
GEMİNİN DENGESİ BOZUKTU
GEMİ daha hareket etmeden yan battı, yolcular kaptanı uyardı. Ancak kaptan "yolda düzelir"diye devam etti. Kaptanın normalde bu durumda dengeyi sağlamak için su alması gerekiyordu. Ancak kıyıdaki suyu kirli olduğu için almadı. Açık denizde almayı planlıyordu fakat gemi 6 dakika içinde battı.
GÖRGÜ TANIĞI: Yana yatınca binmedim
Abdullah Demir (Kamyon şoförü): İki arkadaşım kamyonlarıyla gemiye bindi, sıra bana geldi. Geminin sola yatık olduğunu fark ettim. O an ürperdim ve binmedim. Kaptan yukarıdan seslenince "Ben binmiyorum" dedim. Ondan sonra kapağı kaldırmaya başladı. Kaptana "Sen ne yapıyorsun" diye bağırdım. O da kızıp "Sen karışma" dedi. İlerleyince daha fazla yattı.
KAMYONLAR SABİTLENMEDİ
Kamyonlar sabitlenmedi. Oysa gemiye binen her kamyonun halatlarla sabitlenmesi gerekiyordu. Sabitlenmeyen kamyonlar dalgaların etkisiyle kaymaya başladı. Hava muhalefeti nedeniyle esen sert rüzgar da yalpalamayı arttırınca gemi iskele tarafından yan yatmaya başladı.
GÖRGÜ TANIĞI: Araçlar kontrol edilmedi
İlyas Semir (Kamyon şoförü): Kamyonlar girdikten sonra kapaklar kapanınca gemi sola yatmaya başladı. Gemiyi gelişigüzel yüklemişlerdi. Kaptan ya da yardımcısı araç yüklemelerini kontrol etmeliydi. Kaptan geminin yattığı tarafın tersine kamyonları kaydırıp denge kurmak için sert bir dönüş yaptı. Öyle hızlı manevra yaptı ki bazı kamyonlar kaymaya başladı.
BATARKEN SİREN ÇALMADI
Gemİde 73 tane kamyon vardı. Ve şoförleri de içinde uyuyordu. Geminin batması esnasında sirenler çalmadı. Ve kamyonlarında uyuyan şoförler siren çalmadığı için uyanamadı. Bazı kamyon şoförleri korna çalsalar da bu da işe yaramadı. Uyanamayanlar denizde kayboldu.
GÖRGÜ TANIĞI: Batana kadar korna çaldılar
Mustafa Şekerci (Kamyon şoförü): En son kurtarılanlardan biriyim. Kayıp sayısı 4 olamaz. Kamyonların çoğunda muavin ve yedek şoför vardı. Araçta uyuyan birçok arkadaşımız denize döküldü. Sirenler çalmadı. Kamyonlar sıkışınca dışarı çıkamadılar. Kimi cep telefonuyla yakınlarını arıyor kimi şahadet getiriyordu. Denize gömülen kamyonların korna sesleriydi.
ASANSÖR ARIZALIYDI
KamyonlarI alt kata indiren asansör arızalıydı. Bu arıza daha önce de vardı. Normal koşullarda bu arıza giderilmeden yola çıkılmaması gerekiyordu ancak mürettebat uyarılara rağmen arızayı gidermedi. Ve bu nedenle de alt kat boş kaldı. Ağır tonajlı araçlar genellikle o kata konulurdu. Bu da gemiyi dengede tutardı. Alt katın boş kalması nedeniyle gemide denge bozuldu ve yalpalamayla birlikte üst kattaki kamyonlar yerinden oynadı, batış başladı.
GÖRGÜ TANIĞI: Alta kat boş kaldı denge sağlanamadı
Emin Demir (Nakliyeci): Bu gemi geçen ay da arıza yapmıştı. Bana asansörün arızalı olduğuna dair belge verip daha sonra bu belgeyle gemiye ücretsiz bineceğimi söylediler. Dün gece gördük ki, arıza giderilmemiş. Bu arıza olmasaydı, alt kata 20 kamyon daha girecekti ve gemi daha dengeli olacaktı.
CAN YELEĞİ YETMEDİ
GEMİ yan yatıp batmaya başladıktan sonra içeridekir bağıra çağıra mürettebattan can yeleği istedi. Ancak mürettebat, bazı şoförlere can simidi yerine, yağmurluk verdi. Hayatını kaybeden kamyon şoförü Özer Erdoğan, denizde bulduğu bir can yeleği kutusuna tutunarak bir süre sağ kalmayı başarmıştı. Ancak Erdoğan kutuyu açamayınca yaralı ol-masının da etkisiyle öldü.


GÖRGÜ TANIĞI: Herkes bağırıp salavat getiriyordu
Kadir Kalın (Kamyon şoförü): Gemi ka-pakları kapanınca yan yatmaya başladı. Halatlar çözülünce gemi bir sağ bir sol yaptı, o anda olanlar oldu. Millet feryat ediyordu ne Sahil Güvenlik ne jandarma geldi. Sağ olsun limanın botları geldi de bizleri kurtardı. İçerdekiler çığlık atıp salavat getiriyordu.
Gemi standartlara uymuyor!
HAYAT N, Bandırma-Ambarlı hattında 15 Ağustos 2007"de aldığı izinle çalışmaya başladı. Uzmanlar geminin standart dışı özelliklerini şöyle sıraladı:
GROSTONU YÜKSEK: Bu hatta çalışacak gemilerin 6500 grostondan küçük olması gerekiyor. Hayat N gemisi, gemi sicil kayıtlarına göre 8547 groston. Geminin grostonunu düşük göstermek ölçüm kapalı alan üzerinden yapıldığı için bazı yerlerine havalandırma delikleri açıldığı öğrenildi.
FAZLA YÜK TAŞIYORDU: Bu hatta çalışacak gemilerin en fazla 55-60 kamyon taşımasına izin verilirken, Hayat N gemisi 70-80 TIR taşıyordu. Battığında da içinde 73 TIR/kamyon vardı.
YÜK DAĞILIMI DENGESİZDİ: Gemideki yük dağılımının dengeli olması gerekirken Hayat N, genelde rastgele yükleme yapıyordu. Battığında da asansörü bozuk olduğu için yükler birinci kat yerine sadece 2"nci ve 3"üncü kattaydı. Bu nedenle yükler kaydı.
MANEVRA KABİLİYETİ AZDI: Bu hatta çalışacak gemilerin limana yanaşmasını ve çıkmasını kolaylaştıran pervaneleri olması gerekiyordu. İlk tespitlere göre sert manevrada batan Ha-yat N"nin manevra kabiliyeti düşüktü.

Disqus Comments