Gazete insan: Öğrencisine tecavüz eden akademisyen tutuklandı

15 Haziran 2017 Perşembe

Öğrencisine tecavüz eden akademisyen tutuklandı





Öğrencisine tecavüz eden akademisyen tutuklandı

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi'nde öğrencisi N.D’ye cinsel saldırıda bulunan Doç. Dr. Mithat Durak tutuklandı

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Psikoloji bölümünde yüksek lisans yapan kadın öğrenci N.D, öğretim görevlisi olan tez danışmanı, Doç. Dr. Mithat Durak'ın cinsel saldırısına maruz kaldı. Yapılan suç duyurusunun ardından Durak tutuklandı.
Adliyeye suç duyurusunda bulunan N.D.'nin şikayeti üzerine açılan davanın ilk celsesi bugün görüldü. Gerçekleşen ilk duruşmada Doç. Dr. Mithat Durak hakkında tutuklama kararı çıktı.
Yerel haber kaynaklarından edinilen bilgiye göre, olayın Bolu Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen duruşmasında sanık Durak, hakim karşısına çıktı. Hakimin kendisini savunması için söz vermesi üzerine Durak, “Ben böyle bir şey yapmadım. Öğrencim bana iftira atıyor. Nedeni ise kendisinin yetkisi olmadığı halde klinik psikologluğu yapması ve benim onu bu konuda uyarmam. Üniversite olarak, etiğe uymayan öğrencilerimizi mezun etmiyoruz. Onu da mezun edemeyeceğimi söyledim. Bunun üzerine böyle bir yola başvurdu” ifadelerini kullandı.

ÇALIŞMALAR İÇİN EVİ MECBUR BIRAKIYOR

Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji bölümünde lisans eğitimini tamamlayarak aynı bölümde yüksek lisans eğitimi alan N.D., tez danışmanı Doç. Dr. Mithat Durak tarafından 12 Haziran tarihinde akşam saatlerinde eşi ve çocuklarıyla kaldığı evine davet edildi.
Sabah saatlerinde Durak'ın eşi, çocuğunu okula götürmek üzere evden çıkmış ardından Durak, evin salonunda uyuyan öğrencisi M.D’ye sözlü ve fiziksel saldırı gerçekleştirmişti.
Saldıraya uğrayan kadın "Danışmanım Doç. Dr. Mithat Durak lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerini gerek ders çalışmak gerek tez çalışması için zaman sınırlaması olmadan evine çağırmaktadır. Üniversitede tez çalışmama ilişkin sürecimle ilgilenmediği, ancak evlerine gittiğimde etkin çalışabildiğimiz için bu duruma mecbur bırakıldım. Danışmanıma kızlarının odasında üstümü değiştireceğimi söyleyerek odaya girdim ve üstümü değiştirmeye başladım" ifadesinde bulundu. Öğrencisini giyinirken de rahatsız eden Durak, sonrasında kadını kendi odalarına kolumdan sürükleyerek yataklarına atıp üzerime çıkarak öğrencisini hareketsiz bıraktı ve fiziksel temaslarda bulundu.

SAVCILIK VE REKTÖRLÜK SORUŞTURMA BAŞLATTI

N.D.'nin Bolu Cumhuriyet Başsavcılığı'na ve Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Rektörlüğü'ne yaptığı yazılı şikayet üzerine Mithat Durak hakkında soruşturma başlatılmıştı.

GÜZİN ÇAMUR - guzincamurr@outlook.com
http://www.birgun.net/haber-detay/ogrencisine-tecavuz-eden-akademisyen-tutuklandi-164884.html
Daha fazlası için
Facebook İNSAN 'ı Beğenin
insan
https://www.facebook.com/insaninsanca1/