Gazete insan: Zayıf kalmanıza yardımcı besin değeri yüksek yiyecekler hangileri?

7 Temmuz 2017 Cuma

Zayıf kalmanıza yardımcı besin değeri yüksek yiyecekler hangileri?


Zayıf kalmanıza yardımcı besin değeri yüksek yiyecekler hangileri?
Günümüzde “sağlıklı beslenme” herkesin diline pelesenk olmuş durumda. Peki ama sağlıklı beslenme nedir, nasıl olur? 
Sağlıklı beslenmek sıfır beden olana kadar incelmek mi ya da sevdiğiniz gıdalardan uzak kalarak sıkı diyet uygulamaları ile kısıtlanmak mı? Besin değeri yüksek gıdalar alarak zayıf kalmak mümkün mü?
Sağlıklı beslenmek, daha fazla enerjiye sahip olurken görünümünüzün iyileşmesi ve ruh halinizin dış etkilere karşı dayanıklı olması ile ilgilidir. Bazı uzmanlar bir gıdanın sağlığınız için yararlı olduğunu söylerken başka bir uzman tam tersini söyleyebiliyor. Hal böyleyken kafa karışıklığı da büyüyor.
Sağlıklı bir şekilde kilo verme ve sağlıklı beslenme için kalorisi düşük ve besin değeri yüksek gıdalar tüketmeniz birçok durumda avantajınıza olacaktır. Kilo aldırmayan sağlıklı gıdaları aşağıya listeledik. Hali hazırda zaten bir çoğunu tüketiyor olabilirsiniz. O zaman sağlıklı bir diyet uyguluyorsunuz demek ki, tebrikler. Dengeli ve sağlıklı beslenmeyi ihmal etmeyin.
Zayıf kalmak ve sağlıklı beslenmek için işinize çok yarayacak gıdalar
1. Soğan
Her yemeğe koyulur. 10 gramı 40 kaloridir. Yararlı flavonoidler açısından zengindir.
2. Portakal
C vitamini deposudur ve 100 gramı 47 kaloridir.
3. Salatalık
%96’sı sudur ve vücudun su ihtiyacını karşılamaya yarar. 100 gramı 16 kaloridir. Salatalara lezzet katar.
4. Kereviz
%95’i sudur. 100 gramı 16 kaloridir.
5. Karpuz
Sulu ve tatlıdır. 100 gramı 30 kaloridir. Antioksidanlarla doludur ve metabolizmayı hızlandırır.
6. Brüksel lahanası
Turpgillerden olan bu sebze çok düşük kalorilidir. 100 gramı 43 kaloridir. Kendine has bir tadı vardır.
7. Elma
100 gramı 52 kaloridir ama vitamin, mineral, lif ve antioksidanlarla doludur.
8. Lahana
Kalp ve damar sağlığına iyi gelir, kanseri önler. Kilo vermeye yardımcı olur. 100 gramı 25 kaloridir.
9. Havuç
Gözleri korur, kan şekerini düzenler, idrar sökücüdür ve iltihaplanmaları önler. 100 gramı 41 kaloridir.
10. Brokoli
Lif ve sebze proteini açısından zengindir, sindirime yardımcı olur. 100 gramı 34 kaloridir.
11. Kabak
İster makarnaya sos yapın ister tavada pişirin. Çok faydalı bir besindir. 100 gramı 17 kaloridir.
12. Karnabahar
Anti-inflamatuar özelliği kalp ve damar rahatsızlıklarını önler, sindirime yardımcı olur. 100 gramı 25 kaloridir.
13. Kale
Vitamin, mineral, protein ve lif açısından zengindir. 100 gramı 49 kaloridir. Salatalarda, sandviçlerde iyi gider.
14. Kuşkonmaz
Izgara kuşkonmazı kesinlikle denemelisiniz. Çok lezzetlidir ve tok tutar. 100 gramı 20 kaloridir.
https://indigodergisi.com/2017/07/zayif-kalmak-icin-ne-yemeli/
Daha fazlası için
Facebook İNSAN 'ı Beğenin
insan
https://www.facebook.com/insaninsanca1/