Gazete insan: Atatürk’e küfredenler devlete nasıl çöreklendiler

25 Mayıs 2017 Perşembe

Atatürk’e küfredenler devlete nasıl çöreklendiler



Atatürk’e küfredenler devlete nasıl çöreklendiler
Erdoğan hiç beklemediğim bir yanıt veriyor, “Erol Bey biz onlarla daha güçlü hale geleceğiz ve iktidar olacağız,” diyor. Tam o sırada büyükelçi geliyor ve benim Erdoğan’la iki dakika süren diyaloğum bitiyor. Bitmesine seviniyorum.
Aşağıdaki yazıyı okuyunca şaşırdım dersem yalan olur. Zaten herkes biliyor ama yüksek sesle söyleyemiyor. Önce Belediyelere ardından devletin tüm kurumlarına nasıl çöreklendiklerini iktidarların eliyle fetö ile sarmaş dolaş parsellendiğini biliyoruz bil cümle makam ve mevkilerin. Hademesinden Bakanına kadar olan silsile hep böyle ilmek, ilmek örüldü. Son darbeler ve rötüşlerle devam ediyor. Kâh eğitimde reform dendi adına, kâh yeni müfredat ve cemaat, cemaat Atatürk düşmanları yalanla, dolanla Atatürk’ün yarattığı makamları işgal ettiler.Bakın bu işin baş aktörü bunu yıllar önce nasıl söylemiş.
Prof. Dr. Erol Manisalı’nın akademik çalışmaları sırasında ve yazarlık yaşamı boyunca tanıştığı yerli-yabancı ünlü simalarla ilgili anılarını kaleme aldığı kitabı “Yolumun Kesiştiği Ünlüler” Kırmızı Kedi Yayınevi’nden çıktı.
Erdoğan, Canevi ve ben masaya oturtuluyoruz. Büyükelçi de geldi gelecek. Erdoğan’la ilk defa karşılaşıyorum. Hazır yanımdayken, sohbet ediyorum. O zaman çok da genç gösteriyor, asistanlarım gibi.
Üniversite, hocalığımdan gelen alışkanlık ve üslupla, çok daha büyük ve kıdemli bir hoca olarak kendisine birinci adıyla hitap ediyorum.
Kendisine samimi ve iyi niyetli bir ifadeyle, “Tayyip, sizin Refah Partisi’ndeki Şevki Yılmaz Atatürk ve Cumhuriyet’le ilgili pek uygun olmayan sözler söylüyor, niye partiden çıkarmıyorsunuz, partinizin imajını olumsuz etkilemiyor mu?” diyorum. Kendisinden, “Evet Hoca, haklısınız…” türünden bir cevap geleceğini umuyorum. Yan yana oturup büyükelçinin gelmesini beklerken, biraz da safiyane ifade edilmiş sözler bunlar.
Erdoğan hiç beklemediğim bir yanıt veriyor, “Erol Bey biz onlarla daha güçlü hale geleceğiz ve iktidar olacağız,” diyor. Tam o sırada büyükelçi geliyor ve benim Erdoğan’la iki dakika süren diyaloğum bitiyor. Bitmesine seviniyorum.
Erdoğan’ın öbür yanında outran Yavuz Canevi, dikkat kesilmiş bizim iki dakika süren diyaloğumuzu dinliyormuş. Benim “safiyane” soruma Erdoğan’ın cevabı bugünlere (2016) hangi zemine dayanılarak geldiğimizi gösteriyor.
http://www.kocaelicumhuriyet.com/2017/05/24/ataturke-kufredenler-devlete-nasil-coreklendiler.html

Daha fazlası için
Facebook İNSAN 'ı Beğenin
insan
https://www.facebook.com/insaninsanca1/